dimarts, 26 de novembre del 2019

Intemperie


Ara que s'acaba d'estrenar la pel·lícula de Benito Zambrano Intemperie, he recordat el comentari que vaig fer sobre la novel·la quan la vaig llegir i que vos oferisc a continuació ja que no està publicada en aquest blog: 




"Intemperie, de Jesús Carrasco, és l’opera prima d’aquest extremeny que ha fet una narració amb el codi del western. Un xiquet que fuig de casa troba la companyia d’un cabrer nòmada. El títol és ben clar: tot passa al camp, als camins que recórren tots dos amb els animals. A banda de poder significar que estan exposats a tota mena d’esdeveniments sense cap protecció. És de destcar el magistral castellà utilitzat i el coneixement del medi. Una curiosistat: no sabem ben bé on som ni en quina època tot i que es pot intuir, per la sequera salvatge, que és la dura meseta i, per unes fotos dels reis i la sorpresa d’un únic vehicle a motor, que l’acció pot transcórrer un poc abans de la dècada dels anys 30 del segle passat. Vos he seleccionat una entrevista amb Jesús Carrasco i un article periodístic.".


Estic segura que Benito Zambrano haurà fet un bon treball, la novel·la ho mereix. Ací teniu el cartell de la pel·lícula i un resum de l'anunci de la productora que fa de sinopsi:
"Un xiquet que ha escapat del seu poble sent els crits dels homes que el busquen. El que queda davant ell és una plana infinita i àrida que haurà de travessar si vol allunyar-se definitivament de l'infern del qual fuig... els seus passos es creuaran amb els d'un pastor que li ofereix protecció".

6 comentaris:

  1. Doors, no he llegit la novel.la. Fas venir ganes de veure-la en peli i llegir.la. Va, anima't a fer les Narracions. Una cosa. Quan comença i acaba el premi Andròmina 2020? Tinc mig fet en Jaume I, 3ra, de la trilogia. Vull pensar si la hi duc....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara que ja estic jubilada (encara no fa un mes del gran esdeveniment) li dedicaré més atenció a l'escriptura pròpia. Ho promet! Et mire el termini de l'Andròmina. Presenta-t'hi, la gent de València ha de conèixer la teua estima pel nostre rei i la nostra terra.

      Elimina
  2. Hola Dolors, fa temps que no es veiem. Tinc bons records de aquella exposició que es va organitzar gràcies a tu. Continuo pintant i exposo de tant en tant, la venda ja és mes difícil. El blog el tinc una mica abandonat. M'alegro de la teva jubilació i que tinguis mes temps per tu. Intentaré seguir-te i posar-te comentaris, dons tant la literatura com el cine m'agraden molt. Un petó Dolors ... fins aviat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Manuel. M'alegra molt llegir-te. Envia'm notícia de les teues expos a dolorsjimeno@gmail.com. Una abraçada.

      Elimina
  3. El que passa es que ara visc a Catalunya, a Vilanova i la Geltrú. Les últimes són a Vilanova, a Barcelona, Sitges i Sant Pere de Ribes. La propera serà a La Premsa, Sant Pere de Ribes, al mes de maig. Estic intentant participar en una col·lectiva a Barcelona. De tota manera pren nota de la teva adreça i t'avisaré.

    ResponElimina