dilluns, 15 d’abril del 2013

Llegums


Tinc costum de quedar a esmorzar amb la meua amiga Dolors de tant en tant, sempre al mateix bar. L’altre dia la cita tenia un toc  diferent: li havia de contar el casament de la meua filla. Com que, per a celebrar-ho, havíem  fet un dinar estrictament familiar, Dolors no havia pogut vindre i volia saber, amb tot el seu afecte, com havien anat les coses. Estem en plena conversa quan de sobte s’alça i em demana tres euros.
 -    Què passa?
    El xic dels llegums, em contesta, i no tinc solt.
L’explicació  és que ella compra llegums a un antic company de treball que canvià d’activitat per circumstàncies que ara no vénen al cas. El venedor sabia on trobar-la per a portar-li la comanda. El xic se’ns acosta, diu bon dia, li lliura la bosseta de cigrons, agafa els diners  i Dolors ens presenta. A manera de salutació li comente que  tot just dos dies abans havia conegut el propietari de l’empresa de llegums més important de la península.
 -    Serà Antonio, el de Sierra Nevada.
-     Com ho saps?
-    No en pot ser un altre, a més sé que aquest cap de setmana ha vingut a València al casament del cosí de la seua dona.
-    Efectivament, el meu gendre, acabadet de casar amb la meua filla.

En arribar a casa, escric un correu electrònic als novençans per a posar-los al corrent d’aquesta magnífica casualitat. El meu gendre em recomana que parle amb la seua cosina Lucía i que em conte com es van conèixer Antonio, de Granada, i Marta, de Benifaió. A continuació transcriuré el que em va contar Lucía, una persona que no es dedica a escriure però que ho fa molt bé, com és ella, amb tot el seu cor i amb una vehemència elogiable. De fet, li he  oferit l’espai d’aquest mateix bloc Veus amigues.

Si, vaig ser jo un poc la celestina de Marta i Antonio. De fet ells es coneixien des de ben menuts però no de majors. Mon pare i el pare d’Antonio es conegueren al viatge de noces dels meus pares. Com era típic d’aquella época aprofitaren el viatge per a fer visites de negocis. Des que es conegueren, ja fa 38 anys, han tingut una bona relació comercial que, a poc a poc, es va fer personal.  Nosaltres tenim fotos de ben menuts tots esquiant a Sierra Nevada. Quan jo treballava amb mon pare, eixa relació cordial també estava entre Antonio i jo. Al 2005, al preguntar-me per les falles, el vaig convidar. Venia justet, el dia 18. Era divendres, podia vore la nit del foc, l’endemà la cremà i ja el diumenge podia dinar amb tota la meua família. Era una època on eixiem una cuadrilla molt gran i segur anava a estar divertit. I de fet ho va estar, va ser un convidat perfecte, el passejàrem molt i el deixàrem dormir poc. Les falles li varen encantar, no es podía creure que al final li pegàrem foc, per no parlar de la mascletà. Antonio i Marta s’ agafaren la mà per a no perdre’s entre la gent la nit del foc…. i  no s’han soltat encara.

8 comentaris:

  1. La veritat és que tot resulta ben romàntic i entranyable

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Vicent.
      És curiós això de la percepció de les casualitats. Jo veig més atractiva la part del venedor de cigrons.

      Elimina
  2. que boniques i romantiques poden arribar a ser les casualitats...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Pili. Un privilegi tenir un comentari teu al bloc. La història de la parella és un afegit (per les raons que explique en el mateix text)a la veritable casualitat, però com que la història és tan dolceta, s'ha apoderat de la resta.

      Elimina
  3. Ès una casualitat que va ocórrer perquè estàvem juntes i fent allò que més ens agrada,xerrar.Amb el teu relat contes com les bones vibracions surgixen quan els amics s'estimen.Besets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies pel teu comentari. Has fet una de les millors definicions que pot tindre "casualitat": la germanor, l'estima, la calma... El que potser no sabies, i per a tu ha sigut una sorpresa, és la segona part. Que durem molts anys xerrant!

      Elimina
  4. Una feliz casualidad,casi increíble. Cuando empezaba a leer el post me parecía una escena conocida por mí... Besazos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me alegra que pongas el acento, Isabel, en la casualidad. Por lo que dices: es que hay bares con muhcas sorpresas. Gracias.

      Elimina